left_side_green_shape

הכשרת צוותי מש"א

גם צוותי משאבי אנוש צריכים ליווי ותמיכה…
אתם מוצאים את עצמכם משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בליווי מנהלים ועובדים, ניהול שינויים ארגוניים, מיון, אבחון, גיוס וקליטה של עובדים, פיתוח תוכניות לשימורם, הפקת פעילויות רווחה ומתן מענה שוטף לשאלות בנושאי שכר…ומה לא…

ולמי אתם פונים כשאתם זקוקים לסיוע מקצועי, ליווי ותמיכה?

לתיאום שיחת היכרות

צוות התבוננות® כאן בשבילכם

אנו מציעים ליווי ותמיכה בכל הכרוך בהקמת מחלקות משאבי אנוש, עיצוב תפיסת מש"א וגיבוש והגדרה של התפקידים הרלוונטיים למש"א בכפוף לצרכי הארגון. בהמשך, ליווי בכל הקשור בניהול ופיתוח ההון האנושי, לרבות: התוויית תהליכי עבודה מקצועיים, תהליכי מיון, אבחון, גיוס וקליטה מיטביים של עובדים, חניכת עובדים, ניהול תהליך משוב (הערכת ביצועים), פיתוח תוכניות לשימור עובדים, פיתוח מסלולי קריירה, בניית תוכנית רווחה שנתית, ועוד ועוד.

icon-star
הכשרת גורמי משאבי אנוש לתפקידם
icon-star
ליווי וייעוץ במהלך התפקיד (מנטורינג)
icon-star
פיתוח תהליכי עבודה מקצועיים והטמעתם
icon-star
ניהול תהליכי מיון, אבחון, גיוס וקליטת עובדים

עוד חוזר הניגון...

אז חיפשתם בגוגל ו/או הסתייעתם בהמלצות לסדנה לפיתוח מנהלים, ונראה לכם שמצאתם את הגורם המקצועי והנכון עבור מנהלי הארגון שלכם. 'ביום שאחרי' הסדנה מקבלת הדים נהדרים מהמשתתפים, והם מגלים מוטיבציה ורצון להניע את הדברים קדימה. על פניו נראה שהם אכן מתכוונים לשנס מותניים וליישם הלכה למעשה את הנלמד במטרה לשפר ביצועים.
בדיעבד, אתם מגלים שהמוטיבציה והרצון לא מספיקים…
עם כל הרצון, המוטיבציה והתכנים המצוינים שנלמדו במסגרת הסדנה ו/או תהליך הייעוץ, אתם מגלים שהקושי המרכזי ש"מרים ראש" הוא יישום הדברים בפועל! (או שמא נדבר על אי יישום הדברים מתוך עקביות והתמדה). התוצאה: מבלי משים, נראה שחזרתם כמעט לנקודה ההתחלה והבעיות שבגינן נדרשו סדנה ו/או תהליך ייעוץ מלכתחילה, צפות ועולות שוב מעל פני השטח.
מה הסיבה שזה קורה? למה תהליך ייעוץ אישי או סדנת פיתוח מנהלים לבדם, לא מספיקים?

1

הסיבה לחזרה לנקודת ההתחלה

לא מעט חברות וארגונים, פונים אלינו לאחר שכבר התנסו בסדנה כזו או אחרת לפיתוח מנהלים, ובחלקם אף הקצו למי מהמנהלים תהליך ייעוץ אישי לשיפור מיומנויות הניהול. כשאנו מבקשים להבין את הסיבות לפנייה מתברר, שבלא מעט מהמקרים החוויה היא שהבעיות חוזרות ומשעתקות את עצמן באותם נושאים ממש.
כשבוחנים לעומק את הסיבות למצב הדברים המתואר, ניתן לומר שאין תהליך הפנמה והטמעה של טכניקות, מיומנויות וכלים חדשים שקורה ב"זבנג וגמרנו". זהו "תהליך ספירלי" שיש בו עליות ויש בו גם מורדות. מכאן, שכשמנהלים נדרשים ליישם בפועל את הנלמד, הם נתקלים לא אחת בקשיים, בשאלות ובצורך בהבהרות. אם אין גורם זמין שמלווה ותומך בדרך, הם (כמו רובנו כבני אדם) נוטים להניח למה שלמדו, ולחזור לאותם דפוסים אוטומטיים ישנים, גם אם הם מבינים שהם לא משרתים אותם. הסיבה לכך היא שהם עדיין לא הצליחו להחיל על עצמם את "הככה זה החדש".

כעת, לאחר שאספנו את המידע החשוב מכל אחד מכם, נבדוק היכן הערכים והצרכים האישיים של כל אחד מכם משתלבים ופועלים בהתאמה ומאידך, היכן הם מתנגשים/ סותרים זה את זה וגורמים לקונפליקטים ומריבות בזוגיות.

2

וכאן אנחנו נכנסים לתמונה!

סדנאות ותהליך ייעוץ אישי בשיטת התבוננות® מבוססים על שיטת ה – CBT (Cognitive Behavioral Therapy‏), ודורשים תרגול ויישום הטכניקות והכלים, לאורך כל תהליך הייעוץ ו/או הסדנה, ולאחריהם בתהליך ההפנמה וההטמעה.
מניסיוננו, כדי להגדיל את ההסתברות שמנהלים יצליחו ליצור שינוי ולהפנים את יישומם בפועל של הטכניקות והכלים, יש ללוות ולהכשיר גם את צוותי משאבי אנוש על אותם טכניקות וכלים נלמדים.
כך יתאפשר לצוותי מש"א לתמוך וללוות את המנהלים לאורך תהליך ההפנמה וההטמעה בדגש כשהם חווים קשיים, שאלות וצורך בהבהרות. לא זו אף זו, הדבר יוביל ליצירת "שפה ארגונית" זהה ואחידה בין שדרת הניהול בארגון לצוות משאבי אנוש, וזו תחלחל בהמשך ותרד מטה עד לאחרון העובדים.

3

מאמרים נוספים

איך לצלוח את תפקידכם הניהולי הראשון?

לא אחת הכניסה לתפקיד ניהולי חדש חסרה הנחייה, הדרכה ומתן כלים ניהוליים, שמאפשרים "נחיתה רכה" בתפקיד. התוצאה לרוב מביאה מנהלים להתנהל בדרך של ניסוי וטעייה ולא אחת ליפול ל"בורות"...

קראו עוד

פיתוח מיומנות ניהול צוותים במאה ה- 21 – למה זה הכרחי?

אם חברי הצוות אינם חושבים על אותן מטרות כשהם יושבים בישיבות; אם כל אחד מהם פועל להשגת עוד משאבים לעצמו; אם כל אחד משתדל שלא להיות מעורב בשום דבר שאינו קשור בתחום הישיר שלו - אין לצוות...

קראו עוד

איך אינטליגנציה רגשית יכולה לעזור לך בניהול עובדים?

בעולם טכנולוגי מהיר, חדשני ומשתנה, יותר ויותר ארגונים מגלים כי ניהול עובדים הפך מורכב מאי פעם. וזה מתחיל טרום קליטת עובדים לארגון, כשהיום בניגוד לעבר, לא רק ארגונים בוחנים עובדים פוטנציאליים...

קראו עוד
עוד על משאבי אנוש
quotes_icon

מה מספרים עלינו?

אורנה היקרה,
תודה שהיית שם בעיניים טובות וללא טיפה של שיפוטיות – ייעצת, הדרכת וגרמת לנו להתנתק מהטירוף היום יומי ו*להתבונן* מהפנים אל החוץ ולהיות טובים יותר כלפי עצמינו ובעיקר בנינו. בעזרתך הבנו כי איננו יכולים לשלוט בכיוון הרוח, אך בהחלט יש לנו את יכולת לשנות את כיוון המפרשים של ספינת המתכת.
תודה על הכל!

הנהלת מפעל המתכת, סודהסטרים

גלילאו אמר שאי אפשר ללמד אדם , אפשר לעזור לו לגלות זאת מתוך עצמו.
אורנה, עזרת לי לגלות על עצמי המון דברים ועל כך רציתי להודות לך.

א.ע.

הגעתי להתבוננות בשלבים הראשונים של התפקיד הניהול המשמעותי הראשון שלי (מנכ״ל). סיימתי את התהליך כאשר אני מנהל בצורה הרבה יותר חכמה ואפקטיבית תוך שאני שומר על איזון טוב בחיי האישיים לצד העבודה.
מדובר בגוף מקצועי מאוד, שמטרתו היא אחת- טובת הלקוח וזאת בהתאמה מלאה למאפיינים והמטרות שלך כמתאמן. השירות הוא מצויין ונעשה ממקום אכפתי ורציני מה שגורם לך כלקוח תחושת מחוייבות לתהליך.

א.ס.

אין לי מילים להודות לך על התהליך הארוך שעברתי בזכותך ובאמצעותך. קיבלתי ממך כלים רבים וחדשים להתנהלות עצמית ביחסים מול המשפחה, החברה בה אני עובד וכלים לניהול העובדים הכפופים לי. הגעתי חבול נפשית ובזכותך, בתהליך הארוך שעברנו, הבנתי שאני שווה ולא מעט. תודה רבה על הכל!

ע.ג.