לא מעט חברות וארגונים, פונים אלינו לאחר שכבר התנסו בסדנה כזו או אחרת לפיתוח מנהלים, ובחלקם אף הקצו למי מהמנהלים תהליך ייעוץ אישי לשיפור מיומנויות הניהול. כשאנו מבקשים להבין את הסיבות לפנייה מתברר, שבלא מעט מהמקרים החוויה היא שהבעיות חוזרות ומשעתקות את עצמן באותם נושאים ממש.
כשבוחנים לעומק את הסיבות למצב הדברים המתואר, ניתן לומר שאין תהליך הפנמה והטמעה של טכניקות, מיומנויות וכלים חדשים שקורה ב"זבנג וגמרנו". זהו "תהליך ספירלי" שיש בו עליות ויש בו גם מורדות. מכאן, שכשמנהלים נדרשים ליישם בפועל את הנלמד, הם נתקלים לא אחת בקשיים, בשאלות ובצורך בהבהרות. אם אין גורם זמין שמלווה ותומך בדרך, הם (כמו רובנו כבני אדם) נוטים להניח למה שלמדו, ולחזור לאותם דפוסים אוטומטיים ישנים, גם אם הם מבינים שהם לא משרתים אותם. הסיבה לכך היא שהם עדיין לא הצליחו להחיל על עצמם את "הככה זה החדש".
כעת, לאחר שאספנו את המידע החשוב מכל אחד מכם, נבדוק היכן הערכים והצרכים האישיים של כל אחד מכם משתלבים ופועלים בהתאמה ומאידך, היכן הם מתנגשים/ סותרים זה את זה וגורמים לקונפליקטים ומריבות בזוגיות.